Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet avuksesi usein kysyttyjen kysymysten osion, josta voit löytää kysymykseesi vastauksen. Jos et kuitenkaan löydä kysymykseesi vastausta alta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: tilaukset@helsinkimissio.fi. Vastaamme mielellämme.

  1. Tilaaminen ja maksaminen
  2. Villasukkien toimitus ja palautus
  3. Villasukat
  4. Aineettomat lahjat
  5. HelsinkiMissio
  6. Yhteystiedot

Tilaaminen ja maksaminen

Miten teen tilauksen?

Voit selata kaikkia tuotteita yläsivun navigaation avulla, löydät kaikki tuotteet tältä sivulta. Kun olet löytänyt haluamasi tuotteen, voit tehdä tilauksen seuraamalla alla olevia ohjeita:

  1. Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla Lisää ostoskoriin.
  2. Klikkaamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Ostoskori -painiketta näet ostoskoriin lisäämäsi tuotteet. Klikkaamalla Jatka ostoskoriin pääset jatkamaan ostoskoriin, jossa voit tarkastella ja muokata tilaustasi. Jos ostoskorissasi on ainoastaan villasukat, siirry kohtaan 6.
  3. Pääset valitsemaan kortin aineettomiin lahjoihiin klikkaamalla Siirry valitsemaan kortti.
  4. Mikäli olet ostamassa useampaa aineetonta lahjaa, voit pitää kortit samanlaisina tai erotella ne. Voit valita sähköisen kortin, joka lähetetään sähköpostitse, tai olla lähettämättä korttia.
  5. Seuraavaksi voit valita mieleisesi kuvan kahdesta eri kuvavaihtoehdosta, kirjoittaa sähköpostiosoitteen, johon kortti lähetetään maksamisen jälkeen sekä lisätä oman viestin lahjan saajalle. Näet sivun oikealla puolella esikatselun kortistasi.
  6. Sivun oikeassa alaosassa olevasta Siirry kassalle -painikkeesta pääset siirtymään kassalle, jossa sinua pyydetään täyttämään tarvittavat tiedot sekä valitsemaan maksutapa.
  7. Klikkaamalla Siirry maksamaan hyväksyt tietosuojakäytäntömme
  8. Maksun onnistuttua, näet yhteenvedon tilauksestasi. Lähetämme sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen sekä aineettoman lahjan kortin antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Voit maksaa tilauksesi alla olevilla maksutavoilla.

  • Verkkopankki: Nordea, Danske Bank, OP, Aktia, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Säästöpankki, POP Pankki ja Oma Säästöpankki
  • Maksukortti: Visa, Visa Electron, Mastercard
  • MobilePay-sovellus

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Tilaamalla hyväksyt Paytrailin maksuehdot.

Voiko verkkokaupasta ostaa tuotteita arvonlisäverottomasti?

Kyllä, aineettomat lahjat ja villasukat myydään HelsinkiMission verkkokaupassa arvonlisäverottomasti.

Mistä tiedän, että tietoni ovat turvassa?

Tietosuoja ja turvallisuus on meille hyvin tärkeää. Lue tietosuojaselosteestamme, miten keräämme ja käsittelemme asiakastietoja.

Villasukkien toimitus ja palautus

Miten tilaukseni toimitetaan?

Tilauksesi toimitetaan postipakettina 3–10 arkipäivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Postipaketin hinta on 5 € riippumatta tilattavien tuotteiden määrästä. Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen käyttämällä Postin pakettipalveluita.

Voit valita toimitustavaksi noudon, jolloin voit hakea tilauksesi HelsinkiMission toimistolta. Saat sähköpostitse viestin, kun tilauksesi on noudettavissa. Noutotilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä muiden tilausten kanssa. Nouto onnistuu maanantaista torstaihin klo 8.30–11.30. Osoite on Albertinkatu 33, 00180 Helsinki. Noutotilauksia säilytetään 2 viikon ajan.

Miten voin palauttaa tilaamani villasukat?

Voit palauttaa käyttämättömät tuotteet 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen tilaukset@helsinkimissio.fi. Kerro palautusilmoituksessa palautettava-/palautettavat tuotteet sekä tilaus- ja yhteystietosi. Lähetä palautettavat tuotteet viipymättä HelsinkiMissiolle käyttämällä paketin mukana tullutta palautuskorttia. 

Käsittelemme palautuksen viimeistään 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Hyvitämme palautettavan summan käyttämällä samaa maksutapaa, jota olet käyttänyt ostotapahtuman yhteydessä, ellei toisin ole sovittu. 

Vähennämme palautettavasta summasta palautuskulut 5 €.

Villasukat

Kuka villasukat on kutonut, ja mihin tuotot käytetään?

Villasukat on kutonut HelsinkiMission sydämellinen vapaaehtoinen ja villasukista saatava tuotto käytetään yksin jääneiden senioreiden, nuorten, lapsiperheiden sekä eritysryhmien auttamiseen.

Laadukkaat Novitan 7 Veljestä -langasta kudotut villasukat ovat 75 % villaa ja 25 % polyamidia, joka antaa sukille kestävyyttä. Konepesu 40 asteessa.

Onko villasukkien mukana kortti?

Kyllä, kaikissa villasukissa on kiinni kortti, missä lukee kutojan nimi sekä sukkien koko. Lisäksi kortissa kerrotaan, mihin villasukista saatavat tuotot käytetään. 

Mihin tuotot käytetään?

Tarjoamme esimerkiksi yksinäisyydestä kärsiville nuorille kriisi- ja keskusteluapua, ikäihmisille tukihenkilöitä arjen avuksi ja vaikeassa elämäntilanteessa oleville perheille vapaaehtoisten tukea Uudessa lastensairaalassa. Kaikki auttamistyömme on asiakkaille maksutonta. Toimimme kustannustehokkaasti, emme tavoittele emmekä jaa voittoa. Apumme on tutkitusti tuloksellista, yksinäisyyttä vähentävää ja hyvinvointia vahvistavaa. Lue lisää työmme tuloksista.

Aineettomat lahjat

Mikä on aineeton lahja?

Aineeton lahja on eettinen lahja, jolla on kaksi saajaa – läheisesi sekä apua tarvitseva ihminen. Lahjalla ilahdutat läheistäsi ja samalla mahdollistat esimerkiksi kävelyseuraa ikäihmiselle, kriisiapua nuorelle tai soittamisen iloa eritysoppijalle.

Saanko lahjan ostaessani kortin, jonka voin antaa läheiselleni?

Kyllä, voit itse valita sähköiseen korttiin kuvan vaihtoehdoistamme sekä kirjoittaa oman viestin läheisellesi. Sähköinen kortti lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen maksun onnistuttua. Mikäli sinulla on kysymyksiä korttiin liittyen, ota sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen lahjoitus@helsinkimissio.fi.

Mihin lahjoitus käytetään?

Tarjoamme esimerkiksi yksinäisyydestä kärsiville nuorille kriisi- ja keskusteluapua, ikäihmisille tukihenkilöitä arjen avuksi ja vaikeassa elämäntilanteessa oleville perheille vapaaehtoisten tukea Uudessa lastensairaalassa. Kaikki auttamistyömme on asiakkaille maksutonta. Toimimme kustannustehokkaasti, emme tavoittele emmekä jaa voittoa. Apumme on tutkitusti tuloksellista, yksinäisyyttä vähentävää ja hyvinvointia vahvistavaa. Lue lisää työmme tuloksista.

Rahankeräysluvan myöntäjä Poliisihallitus/Arpajaishallinto, RA/2021/1597, myönnetty 25.11.2021. Lupa on voimassa toistaiseksi 1.1.2022 alkaen koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Kerätyt varat käytetään HelsinkiMission yksinäisyyttä vähentävään työhön ja toimintaan. 

HelsinkiMissio

Mikä on HelsinkiMissio?

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, jonka tehtävänä on vähentää yksinäisyyttä ja lisätä hyvinvointia. Järjestömme on toiminut jo 140 vuoden ajan. Toimimme lähes sadan ammattilaisen sekä tuhannen vapaaehtoisen voimin ja autamme vuosittain kymmeniätuhansia autettavia.

Onko HelsinkiMissio uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton järjestö?

Kyllä, HelsinkiMissio on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton järjestö.

Mitä HelsinkiMission toimintaan kuuluu?

Vapaaehtoisemme ja ammattilaisemme tukevat ja auttavat nuoria, aikuisia, perheitä ja ikäihmisiä monin eri tavoin. Lisätietoja löydät sivuiltamme.

Yhteystiedot

Löydät yhteystiedot alta.

  • Osoite

Albertinkatu 33, 00180 Helsinki

Aulapalvelujen aukioloajat:
Ma-to klo 8.30–11.30 sekä klo 12.30–15.00
Perjantaisin suljettu

  • Puhelin

HelsinkiMission asiakaspalvelu: 09 2312 0200 (arkisin klo 8.30–15.30)
Lahjoittajapalvelu: 09 2312 0300 (arkisin klo 9–12)

  • Sähköposti

Verkkokaupan asiakaspalvelu: lahjoitus@helsinkimissio.fi
HelsinkiMission asiakaspalvelu: helsinkimissio@helsinkimissio.fi