Ajankohtaista
Reissumies ottaa jälleen kantaa: kunnon mieheksi ei kasveta yksin – HelsinkiMissio mukana kampanjassa

Kasvun paikka -kampanjan kolmen keskustelujakson teemat ovat syötettä nuorilta miehiltä itseltään ja ne on tehty yhdessä HelsinkiMission kanssa.
Oululainen Reissumies jatkaa tärkeiden sosiaalisten aiheiden esiin tuomista ja nostaa tänä vuonna artisti Mikael Gabrielin kanssa esille miehisyyden moninaisuutta. Keskiössä ovat miesten kasvutarinat – erityisesti vaikeat ja usein vaietut hetket. Kasvun paikka -kampanjan yhteistyökumppanina toimii HelsinkiMissio.
Fazerin Oululainen Reissumies on jo useiden vuosien ajan ottanut kantaa tärkeisiin yhteiskunnallisiin aiheisiin, erityisesti monipuolisemman mieskuvan puolesta. Nyky-yhteiskunnassa yksilönä selviytyminen kuormittaa monia valtavilla paineilla. Reissumies haluaa rakentaa monipuolisempaa mieskuvaa, jossa on tilaa haavoittuvuudelle, pehmeydelle ja tunteiden avoimelle näyttämiselle.
“Reissumies-brändillä on Suomessa yli 40-vuotinen perintö, mutta haluamme myös pysyä kiinni ajassa ja uudistua. Yrityksenä tämä tarkoittaa meille paitsi kiinnostavien tuotteiden kehittämistä, myös rohkeaa osallistumista yhteiskunnalliseen keskusteluun. Reissumies-brändi pohjaa kannanottonsa Fazerin keskeisiin arvoihin, joihin kuuluvat moninaisuuden, osallisuuden ja yhdenvertaisuuden edistäminen”, kertoo Reissumies-brändistä vastaava Jonna Huikuri Fazer Leipomoilta.
“Hetkittäin kärjistynyt julkinen keskustelu miehisyydestä on herättänyt meidät pohtimaan, mitä tarkoittaa olla kunnon mies. Kyse on arvoista ja teoista: kunnon mies kohtelee muita kunnioittavasti, kantaa vastuunsa, uskaltaa pyytää apua ja pyrkii jatkuvasti kehittymään paremmaksi versioksi itsestään”, taustoittaa Huikuri.
Kasvu ei tapahdu yksin
Reilumpaa mieskuvaa Reissumiehen kanssa rakentaa tunnettu suomalainen artisti, Mikael Gabriel. Hän jakaa kasvutarinansa erehtymisineen ja oppeineen, yhdessä muiden miesten kanssa keskustellen. Keskustelut julkaistaan sosiaalisessa mediassa.
“Olen ollut epätäydellinen ja mokaillut. Ja juuri sen takia olen löytänyt polkuni ja ymmärtänyt millainen mies haluan olla. On tärkeää puhua avoimesti siitä, miten miehenä voi olla keskeneräinen, tehdä virheitä ja kasvaa kohti parempaa. Näistä keskusteluista voi saada työkaluja niin itselle kuin muillekin”, Mikael Gabriel painottaa.
Eväitä jokaisen suomalaisen kasvumatkalle
Syksyn aikana julkaistavissa sisällöissä tarjotaan vinkkejä ja vertaistukea. Kolmen keskustelujakson teemat ovat syötettä nuorilta miehiltä itseltään ja ne on tehty yhdessä HelsinkiMission kanssa.
Jaksoissa vieraillaan Mikael Gabrielille merkityksellisissä paikoissa; Pukinmäen peruskoululla, Malmin torilla sekä Lönnrotinkadulla, jossa hänen uransa sai alkunsa. Vieraat istahtavat Kasvun paikka -penkille keskustelemaan miehisyydestä.
”Sisällöissä myönnetään rohkeasti, että mieheksi kasvaminen vaatii tukea. Kenenkään ei tarvitse jäädä ajatustensa kanssa yksin. Toivon, että mahdollisimman moni löytää jaksoista uusia näkökulmia, samaistuttavuutta ja armollisuutta itseään kohtaan. Paluu Mikaelille tärkeisiin paikkoihin oli hyvä päättää alkujuurille, Pukinmäen peruskoululle. Kasvun paikka -penkki jää sinne muistuttamaan nuoria keskustelemisen tärkeydestä”, Huikuri jatkaa.
Reissumies jatkaa työtä moninaisemman mieskuvan puolesta
Tämän vuotisen teeman yhteydessä kumppanina toimii sosiaalialan järjestö HelsinkiMissio, jonka toimintaa Fazer tukee lahjoituksella. HelsinkiMissio haastaa suomalaiset tekoihin yksinäisyyttä vastaan ja uskoo, että ihmisten aito kohtaaminen vähentää yksinäisyyttä. Sama ajatus näkyy myös Reissumiehen teemoissa: aidot kohtaamiset luovat ymmärrystä ja ehkäisevät syrjään jäämistä.
Keskustelujaksot julkaistaan osoitteessa www.reissumies.fi/kasvunpaikka
Fazer Leipomot Suomi
Fazer on leipomoalan markkinajohtaja Suomessa. Fazerin isot leipomot sijaitsevat Vantaalla, Lahdessa ja Lappeenrannassa. Yrityksellä on myös 140 päivittäistavarakauppojen sisällä toimivaa myymäläleipomoa, joissa artesaanileipurit leipovat leipää paikan päällä käsin kotimaisista jauhoista. Fazer Leipomot työllistää Suomessa yhteensä noin 1 600 henkilöä. Leipomotuotteiden valmistuksen kotimaisuusaste on 94 %.
Fazer-konserni
Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2024 oli 1,2 miljardia euroa.